Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2008

Ολοκληρώνεται η Εγνατία Οδός

Ως τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί ο κεντρικός άξονας της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου. Ως το τέλος του 2009 θα δοθούν στην κυκλοφορία και οι κάθετοι άξονές της.
Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ο οποίος επισκέφθηκε τη Δευτέρα τα εργοτάξια του κάθετου άξονα Δερβένι-Προμαχώνα και το τμήμα Στρυμόνας - Άγιος Ανδρέας Καβάλας (μεσόγεια χάραξη).
«Δεσμευθήκαμε ότι ο κύριος άξονας της Εγνατίας Οδού θα παραδοθεί στο τέλος του 2008 αν δεν υπάρξει κάποιο έκτακτο γεγονός», είπε ο κ. Σουφλιάς και πρόσθεσε ότι για τους κάθετους άξονες υπάρχει διαφορετικό χρονοδιάγραμμα.
Παράλληλα ο υπουργός είπε ότι εντός του φθινοπώρου θα λειτουργήσουν και τα πρώτα διόδια της Εγνατίας Οδού στον Πολύμυλο Κοζάνης, η τιμή των οποίων δεν έχει καθοριστεί ακόμη, ενώ σταδιακά θα λειτουργήσουν και τα υπόλοιπα.
Όπως τόνισε ο κ. Σουφλιάς, αυτό γίνεται καθώς από τα έσοδα των διοδίων θα καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού αλλά και για να πληρωθεί μέρος του δανείου που πήρε η "Εγνατία Οδός ΑΕ" για την επιτάχυνση των έργων.
Ο υπουργός επισήμανε ότι τα τελευταία 4,5 χρόνια κατασκευάζεται το 53,7% του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή 509 νέα χιλιόμετρα με τα οποία θα ολοκληρωθεί η Εγνατία και οι κάθετοι άξονές της στο σύνολό τους.
Ειδικότερα, δόθηκαν στην κυκλοφορία 262 χλμ. δρόμου, δημοπρατήθηκαν, υπογράφηκαν συμβάσεις και ξεκίνησε η κατασκευή 365 νέων χλμ. δρόμου προϋπολογισμού 2,8 δισ. ευρώ, ενώ επιταχύνθηκαν οι ρυθμοί κατασκευής των έργων που είχαν προκηρυχθεί στο παρελθόν.
«Σημειώνω ότι το Μάρτιο του 2004 παραλάβαμε κατασκευασμένα 389 χλμ. από τα 947 χλμ. της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων, που αντιστοιχούν στο 41% του έργου. Άλλα 49 χλμ. κατασκευάστηκαν την περίοδο 1970-1995», είπε ο κ. Σουφλιάς και πρόσθεσε: «Συνεπώς, σε εμάς έπεσε η ευθύνη για να κατασκευάσουμε το μεγαλύτερο, αλλά και δυσκολότερο μέρος της Εγνατίας. Η προσπάθεια που γίνεται είναι τιτάνια και γι΄αυτό πετύχαμε να αναπτύξουμε το μεγαλύτερο μέτωπο έργων, που αναπτύχθηκε ποτέ στην Ελλάδα, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Σε τέσσερα χρόνια κάνουμε όσο έργο έγινε την προηγούμενη δεκαετία και αυτό ούτε κρύβεται, ούτε μηδενίζεται».
Αναφερόμενος στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού είπε ότι είναι συνολικού μήκους 300 χλμ. Πρόκειται για τον άξονα Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή , Δερβένι - Προμαχώνα και Αρδάνιο - Ορμένιο. Σημαντικότερο αυτών, είπε, ότι είναι ο άξονας Δερβένι - Προμαχώνα, αφού αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού διαδρόμου 4, που ξεκινάει από τη Γερμανία και μέσω Τσεχίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας φθάνει στη Θεσσαλονίκη. Το ελληνικό τμήμα έχει μήκος 96 χλμ. και κατασκευάζεται ως αυτοκινητόδρομος με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα στη μέση. Ως το Μάρτιο του 2004 είχαν κατασκευαστεί -όπως είπε ο υπουργός- μόνο 22 χλμ. Τα υπόλοιπα 74 χλμ. κατασκευάζονται τώρα με πέντε εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ, που μελετήθηκαν, δημοπρατήθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν το 2005. Ως το τέλος του 2008 θα έχει ολοκληρωθεί όλος ο άξονας εκτός από οκτώ χιλιόμετρα στην περιοχή Χριστού - Στρυμωνικού, το οποίο θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2009.
Παράλληλα είπε ότι στο ήδη κατασκευασμένο τμήμα του άξονα γίνονται εργασίες αναβάθμισης, καθώς αρκετά χιλιόμετρα είχαν κατασκευαστεί ως αυτοκινητρόδρομος με ταχύτητα 70 χλμ. ενώ ως τμήμα του διευρωπαϊκού άξονα θα πρέπει να είναι αυτοκινητόδρομος 120 χλμ. Επίσης, πρόσθεσε ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ μελετά την αναβάθμιση του κάθετου άξονα προς Ευζώνους και την κατασκευή του κάθετου άξονα Ξάνθη - Εχίνου.
«Ολο αυτό το πλέγμα Εγνατία και κάθετοι άξονες, περίπου 947 χλμ., θα είναι ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που θα δώσει νέα πνοή, νέες δυνατότητες ανάπτυξης σε όλη την περιοχή», τόνισε και επισήμανε ότι ταυτόχρονα θα δώσει ένα πλεονέκτημα στην Ελλάδα σε όλη την ΝΑ Ευρώπη.
Για το τμήμα Στρυμόνας - Αγιος Ανδρέας Καβάλας είπε ότι έχει μήκος 41 χλμ. και επεκτείνεται από τον Στρυμόνα ποταμό μέχρι την αρχή της παράκαμψης της Καβάλας. Το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του έτους και την ίδια περίοδο θα παραδοθεί και η γέφυρα του Νέστου.
Το έργο, είπε, αρχικά είχε προγραμματιστεί για την τέταρτη προγραμματική περίοδο εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης. Όμως, με απόφαση του ίδιου, όπως είπε, το έργο απέκτησε χρηματοδότηση με την ένταξή του στο Κοινοτικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ «οδικοί άξονες, λιμάνια, αστική ανάπτυξη». Δημοπρατήθηκε με τρεις εργολαβίες το Δεκέμβριο του 2005 και έχει συνολικό προϋπολογισμό 245 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι εντός του άλλου μήνα θα παραδοθεί και το κομμάτι της Εγνατίας Οδού μεταξύ Ηγουμενίτσας και Ιωαννίνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ