Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2008

«Υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών»

Ο υπουργός Παιδείας, κ. Στυλιανίδης, επισκέφθηκε το μητροπολίτη Φθιώτιδος Νικόλαο και μετά τη συνάντηση απάντησε σε ερωτήσεις σχετικές με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι «το μάθημα είναι απαρεγκλίτως υποχρεωτικό, αναπόσπαστο κομμάτι του αναλυτικού προγράμματος. Προβλέπεται η εξαίρεση για λόγους συνείδησης που αφορά τους μη ορθοδόξους, δηλ. τους αλλόθρησκους ή ετερόδοξους, οι οποίοι κατά κανόνα είναι αλλοδαποί. Περίπου το 11% των συμμετεχόντων στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση είναι αλλοδαποί και πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και σεβασμός προς αυτούς».
Συνάμα, στην επίσκεψή του θεμελίωσε δύο κλειστά γυμναστήρια που κατασκευάζει το υπουργείο Παιδείας στη Λαμία και το Μώλο. Ο υπουργός παιδείας εγκαινίασε, επίσης, ένα νηπιαγωγείο, ενώ συγχρόνως διένειμε υπολογιστές σε άτομα με ειδικές ανάγκες.
Σε σύσκεψη που έγινε στη νομαρχία Φθιώτιδας με τη συμμετοχή όλων των δημάρχων του νομού Φθιώτιδας και εκπροσώπων φορέων της περιοχής, προσδιορίστηκε με σαφήνεια το κατασκευαστικό αντικείμενο του Υπουργείου Παιδείας και του ΟΣΚ, έτσι ώστε να συμπληρωθούν οι υποδομές στον τομέα της εκπαίδευσης στο νομό. Οι δήμαρχοι της περιοχής και ο νομάρχης Φθιώτιδας κ. Χειμάρας ζήτησαν από τον υπουργό παιδείας να διατεθούν πιστώσεις έτσι ώστε να ολοκληρωθούν οι υποδομές σε διάφορες περιοχές του νομού.
Όπως υπογράμμισε, ο κ. Στυλιανίδης «οι πιστώσεις για τον τομέα της παιδείας συνολικά από το ΕΣΠΑ για τη Στερεά Ελλάδα ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια ευρώ, ενώ συγχρόνως θα διατεθούν και άλλες πιστώσεις από τον ΟΣΚ, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το σύνολο των παρεμβάσεων». Στην πολύωρη σύσκεψη στη νομαρχία Φθιώτιδας ο υπουργός παιδείας έκανε αποδεκτά αρκετά από τα αιτήματα των φορέων. Έτσι, προγραμματίστηκαν σχολικά συγκροτήματα στη Λαμία όπως επίσης και σε αρκετές πόλεις του νομό της Φθιώτιδας χαρακτηρίζοντας τις παρεμβάσεις για το νομό της Φθιώτιδας ως «τέτοιες που δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο».
Το βράδυ ο κ. Στυλιανίδης επισκέφτηκε το γυμνάσιο και το λύκειο των Καμένων Βούρλων, το οποίο βρίσκεται υπό καθεστώς κατάληψης, αφού μαθητές, γονείς και η δημοτική αρχή ζητούν να παραχωρηθεί οικόπεδο από τα Τουριστικά Ακίνητα, εμβαδού τεσσάρων στρεμμάτων για να κατασκευαστούν εκεί πρόσθετες αίθουσες. Ο κ. Στυλιανίδης συνομιλώντας με τους μαθητές διευκρίνισε ότι από τη στιγμή που θα αποκτηθεί οικόπεδο «το υπουργείο παιδείας αμέσως θα χρηματοδοτήσει την ανέγερση των αιθουσών».
Το μεσημέρι ο υπουργός παιδείας επισκέφτηκε στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ) Φθιώτιδας, και όπως είπε είναι ένα από τα λίγα που λειτουργεί ως πρότυπη μονάδα. Μιλώντας σε γονείς και εκπαιδευτικούς υπογράμμισε τους σχεδιασμούς του υπουργείου παιδείας έτσι ώστε να παρέχει εκπαίδευση στα ΑΜεΑ συνεχώς. «Η νέα μας επιδίωξή είναι να καλύψουμε το παιδί από την ώρα που εντάσσεται στο εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι την ώρα που φεύγει από τη ζωή, μέσα από τις δομές δια βίου μάθησης. Επεξεργαζόμαστε ένα τέτοιο μοντέλο που διασφαλίζει τα ανωτέρω με την αρωγή της πολιτείας και τη συνεργασία των γονέων» υπογράμμισε ο κ. Υπουργός Παιδείας.
Συγχρόνως, ο κ. Στυλιανίδης υποστήριξε ότι «οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα έρθουν το επόμενο διάστημα θα αλλάξουν ριζικά το τοπίο» τονίζοντας, παράλληλα, ότι η χώρα μας «είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που αποφάσισε, χρηματοδότησε και τώρα υλοποιεί ένα πρόγραμμα διανομής 4.000 ειδικών ηλεκτρονικών υπολογιστών για τα παιδιά που κινούνται στο φάσμα του αυτισμού, για τα παιδιά που έχουν προβλήματα όρασης, για τα παιδιά που έχουν προβλήματα ακοής και για τα παιδιά που έχουν πνευματική καθυστέρηση», ενώ διένειμε υπολογιστές σε ΑΜΕΑ.
Αύριο το απόγευμα ο υπουργός παιδείας θα βρεθεί στο νομό της Ευρυτανίας και το Σάββατο το πρωί στο νομό της Φωκίδας ενώ το απόγευμα θα παραστεί στη σύνοδο των πρυτάνεων που οργανώνεται στους Δελφούς.
Το πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας
Σε τέσσερα βήματα για την προώθηση των διαδικασιών για το πανεπιστήμιο της Στερεάς Ελλάδας κατέληξε η πολύωρη σύσκεψη με τη διοικούσα επιτροπή του πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας. Σύμφωνα με τον υπουργό παιδείας θα πρέπει να ενισχυθούν οι υποδομές για το πανεπιστήμιο και να ανασκευασθούν οι χώροι του έτσι, ώστε να μπορέσει να φιλοξενήσει και το δεύτερο τμήμα το οποίο θα αρχίσει να λειτουργεί από το Σεπτέμβριο του 2010. Όπως, ο ίδιος υπογράμμισε έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και μένει τώρα η υπογραφή του σχετικού προεδρικού διατάγματος μετά την εξασφάλιση των πιστώσεων.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων για το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία υπογράμμισε ότι η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί ενώ συγχρόνως συμπλήρωσε ότι «υπήρξε και μια επικοινωνιακή εκμετάλλευση από κάποιους κύκλους, εκτιμώ όμως ότι η αλήθεια αντέχει στο χρόνο και το ψέμα έχει κοντά πόδια. Και αυτό αποδείχθηκε».
Ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμες τις μέρες που διανύουμε τονίζοντας ότι, «?για να προστατεύσουμε από κινδύνους την πραγματική οικονομία και να προστατεύσουμε εν τέλει την μικρομεσαία επιχείρηση, τον μέσο Έλληνα πολίτη, τον καταναλωτή, τον αγρότη, τον εργαζόμενο, νομίζω ότι θα πρέπει να λέμε λίγα λόγια και να παίρνουμε αποφάσεις με απόλυτη ευθύνη».
Συγχρόνως, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας μας υποστηρίζοντας ότι «θα πρέπει να σεβαστούμε και τις κεντρικές αποφάσεις που θα παρθούν σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Οι σχετικές συζητήσεις είναι μπροστά μας. Η Ευρώπη αντιλαμβάνεται ότι η διεθνής οικονομική συγκυρία είναι εξαιρετικά δύσκολη, ότι είναι κρίσιμο να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών, και δίνει τις κεντρικές κατευθύνσεις».
Σχολιάζοντας το γκάλοπ που είδε το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα ο υπουργός παιδείας κ. Στυλιανίδης είπε ότι «όποιος πανηγυρίζει την ώρα της μάχης, χάνει τον πόλεμο. Ένα τέτοιο αλαζονικό πανηγυρισμό διαισθάνομαι από την άλλη πλευρά», ενώ αναφερόμενος στη δικαστική απόφαση όπου δικαίωσε καθηγητές για το επίδομα των 176 ευρώ ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι «σεβόμαστε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης και θα τις εφαρμόσουμε όταν οριστικοποιηθούν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ