Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΞΑΝΘΗΣ ΕΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΗΚΕ…

Αναφορά του Νομάρχη Ξάνθης κ. Γεωργίου Παυλίδη στο Νομαρχιακό Συμβούλιο

3 Νοεμβρίου 2008

«Φαίνεται ότι πια μπαίνει στο αυλάκι, ως προς την ύπαρξη σε σύντομο χρονικό διάστημα, οριστικής μελέτης εφαρμογής για τον Περιμετρικό δακτύλιο της πόλεως Ξάνθης. Θέλω ευθύς εξαρχής να ευχαριστήσω τον Υπουργό κ.Σουφλιά, όπως επίσης το Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού Ε.Ε., τον Πρόεδρο κ.Απόστολο Γούλα και τους άλλους συνεργάτες του στην Διοίκηση, για το γεγονός ότι δέχθηκαν, έστω και μετά από πολλές πιέσεις δικές μας να αναλάβουν την υλοποίηση αυτού του έργου, ως προς την μελέτη. Η ιδέα είχε ξεκινήσει πριν κάποια χρόνια, όταν στο κονδύλιο το οποίο δικαιούμασταν από συλλογική απόφαση μελετών (ΣΑΜ) του Υπουργείου Οικονομίας, είχαμε εντάξει ένα πρώτο ποσό με 205.000 ευρώ για την Ανατολική Παράκαμψη της πόλεως Ξάνθης. Δεν στάθηκε δυνατό όμως να προχωρήσει η συγκεκριμένη μελέτη τότε. Στην συνέχεια βλέποντας και τα πολυποίκιλα προβλήματα που έχουμε στο εσωτερικό της πόλης, ιδίως το κυκλοφοριακό, διατυπώθηκε, από μένα, μία ιδέα, μία σκέψη, ότι πρέπει η πόλη να έχει έναν περιμετρικό δακτύλιο. Έναν περιμετρικό δακτύλιο που να εκτονώνει την κίνηση από και προς την ορεινή περιοχή αλλά, όχι μόνο, και από την δύση προς την ανατολή ή σε οποιοδήποτε σημείο που έπρεπε να πάει κάποιος, χωρίς να διασχίσει την πόλη. Στις αρχές του 2007 διατυπώθηκε αυτή η σκέψη μου, μάλιστα εσκεμμένως δημοσιοποιήθηκε τότε εκ μέρους μου. Θεωρήθηκε ότι ήταν μαξιμαλιστικό και ανεφάρμοστο και στη συνέχεια δεσμεύσαμε ότι σχεδόν πόρους δικαιούμασταν, για την μελέτη ενός μεγάλου έργου, στις αρχές του 2007, προς την κατεύθυνση αυτή, ενόψει του ΕΣΠΑ. Νωρίτερα είχαμε σοβαρές δυσκολίες προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσα στο 2007, με εντολή μου, προχωρήσαμε σε μία όλως προκαταρκτική μελέτη, την οποία ανέλαβε ο κ.Πλέσσιας, τότε εκπρόσωπος του ΤΕΕ, η οποία, προκαταρκτική, αποτέλεσε την βάση της προς τούτο χρηματοδότησής μας μ’ένα ποσό της τάξεως των 1.148.000 εκατομ.ευρώ για να εκπονηθεί η μελέτη. Όταν στην συνέχεια επιχειρήσαμε να προχωρήσουμε στις διαδικασίες εκπόνησης, είχαμε δυσκολίες ως προς την τεχνογνωσία από τις Τεχνικές Υπηρεσίες και ως προς την δυνατότητα υλοποίησης.
Εδώ να σας θυμίσω ότι το σχετικό τεχνικό δελτίο, πέρασε από το Ν.Σ. στις 24-6-2006 και τότε απεστάλη. Είχαμε μία σειρά από δυσκολίες, ήταν αδύνατο να προχωρήσουμε, παρότι είχαμε πλέον την χρηματοδότηση, στην υλοποίηση της μελέτης. Ταυτόχρονα, υπήρξε ένας προβληματισμός για το πώς θα συνδυαστεί ο κάθετος άξονας με τον δρόμο αυτό. Έπρεπε λοιπόν να βρούμε μία λύση, υπό αυτόν τον προβληματισμό, ξεκίνησα μία προσπάθεια, να εκχωρήσουμε το ποσό που πήραμε εμείς (1.148.000€) προς την Εγνατία οδό, που μπορούσε, με την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες που έχει, να υλοποιήσει τη συγκεκριμένη μελέτη. Πράγματι αυτό έγινε, γι’αυτό και τους ευχαρίστησα όλους προηγουμένως, χάρις και στο προσωπικό ενδιαφέρον και του Υπουργού του κ.Σουφλιά αλλά και το προσωπικό ενδιαφέρον του κ.Γούλα, προέδρου του Δ.Σ. της Εγνατίας. Ο δακτύλιος αυτός λύνει ένα σημαντικό πρόβλημα της κίνησης από την Ορεινή περιοχή προς την Πεδιάδα, ενώνει την Ανατολική με την Δυτική μεριά, για πρώτη φορά, σ’ένα σημείο που φαινόταν ότι ήταν δυσχερέστατο να προσεγγίσουμε. Εννοώ την σύνδεση της πόλεως ανατολικά και δυτικά του Κοσύνθου με τον ορεινό όγκο. Ολα αυτά τα ζητήματα λύνονται. Είναι ένα έργο μεγάλης κλίμακας αλλά ταυτόχρονα είναι και υλοποιήσιμο. Γι’αυτό τον λόγο πρέπει να πω ότι η ύπαρξη της μελέτης, που σε ένα εξάμηνο, το αργότερο, θα είναι μελέτη εφαρμογής, είναι η αρχή του παντός. Όπου υπάρχουν μελέτες έχουμε και υλοποίηση των έργων.
Ταυτόχρονα να σας πω, ότι από το 2007 υπάρχει μία πρώτη δέσμευση πόρων για χρηματοδότηση κατασκευής, με 20.000.000 ευρώ. Είναι ενδεικτική κατά νομό, είναι ένας ενδεικτικός κατάλογος έργων για το ΕΣΠΑ»….
Ειδικότερα όμως: Είναι ένας δρόμος που ξεκινάει από τον Κόσυνθο, περίπου 250 μέτρα βόρεια από την στροφή της Ξανθίππης. Εκεί κατασκευάζεται μια γέφυρα που περνάει απέναντι προς την ανατολική πλευρά, αυτήν των Κιμμερίων. Ακολουθεί μια σήραγγα, μια άλλη κοιλαδογέφυρα και ξανά σήραγγα. Κατόπιν ακολουθεί την νότια πλαγιά, κάτω από τη Μονή Αρχαγγελιώτισσας και βγαίνει, εσωτερικά, στα όρια του πανεπιστημίου. Συνεχίζει με μια διπλή γέφυρα. Γίνεται διπλή γέφυρα συνεχόμενη επί του επαρχιακού δρόμου Ξάνθης-Κιμμερίων και επί της σιδηροδρομικής γραμμής που είναι πολύ κοντά. Μετά ακολουθεί γέφυρα επί του Κοσύνθου, κατόπιν κατευθύνεται προς τον κόμβο Νέου Ζυγού, όπου δημιουργείται νέος κόμβος. Συνεχίζει επί της περιφερειακής οδού. Στη διασταύρωση με τον δρόμο του Πετεινού γίνεται κόμβος, και εδώ πρέπει να παρατηρήσω ότι, εκεί, αν δεν γινόταν κόμβος, θα είχαμε το σημερινό παράδοξο, ότι όλη η περιοχή για να πάει στην Εγνατία ή οπουδήποτε αλλού, πρέπει να εισέλθει στην πόλη της Ξάνθης επιβαρύνοντας την κίνηση. Με τον κόμβο θα μπορεί να φύγει άμεσα, χωρίς να εισέλθει στην πόλη. Στη συνέχεια φθάνει στο ύψος του ασβεστοποιείου και βρίσκει κάθετα, με κόμβο, στην Αστυνομική Σχολή, τον διπλό δρόμο. Συνεχίζει ευθεία βόρεια. Υπάρχουν εκεί δύο λύσεις όπως προαναφέρθηκε. Πίσω από τον οικισμό των παλιννοστούντων δίπλα στο Νοσοκομείο, υπάρχει ένας διπλός δρόμος, ακολουθεί εκείνο και πηγαίνει περίπου σύρριζα πλέον προς την πλευρά της Παλιάς Χρύσας στον χείμαρρο Χρύσας και περνάει απέναντι. Γίνεται σήραγγα μετά κάπου εκεί στο Ψυχολογικό. Περνά νότια του Καζίνο και στη συνέχεια, πολύ βόρεια της Αγίας Ειρήνης βγαίνει κάπου εκεί που είναι η Ξανθίππη. Εκεί ολοκληρώνεται όλος αυτός ο κύκλος, ο δακτύλιος. Η άλλη λύση είναι, εκεί, συνεχίζει ο διπλός δρόμος στην ευθεία της αστυνομικής σχολής βγαίνει πιο ψηλά. Αλλά προσωπική μου άποψη είναι ότι αν γίνει αυτή η λύση και φύγει ευθεία από κει, θα πηγαίνει πιο ψηλά, έτσι δεν θα πηγαίνει κανείς από τη Ν.Χρύσα ή την Π.Χρύσα να βρει τον δρόμο στο 1-1,5 χιλ.ψηλά, οπότε όλη αυτή η κίνηση θα μπαίνει μέσα στην πόλη. Κι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο. Σημειώνω ότι τηρήθηκαν διαδρομές έξω από τα όρια της πρώτης επέκτασης σχεδίου πόλεως στον Λευκό Πύργο, ενώ τα νέα τα αγγίζει ελαφρώς σε ένα σημείο. .Η προσπάθεια έχει να κάνει και με τις εξής διαστάσεις: την μία από τις δύο πλευρές η Εγνατία Οδός Α.Ε. θα την θεωρήσει ως επέκταση του Καθέτου Άξονα…και την άλλη θα ζητήσουμε με κάποια προγράμματα να την υλοποιήσουμε. Ο ορίζοντας της ολοκλήρωσης της μελέτης σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής είναι ορατός, είναι μικρός δηλαδή, κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έχοντας τη μελέτη στα χέρια μας σε συνεργασία με τον Δήμο και μ’όλους τους παράγοντες του Νομού θα μπορούμε να μιλάμε για μια εκτόνωση στο εγγύς μέλλον, γιατί είναι ένα έργο που όταν υλοποιηθεί η πρώτη του φάση στην μία κατεύθυνση, ήδη θα έχει εκτονωθεί η κατάσταση της διέλευσης.
Θεωρώ ότι είναι ένα καθοριστικό έργο για το άμεσο μέλλον, δεδομένου ότι ο ίδιος τουλάχιστον, δεν ξέρω καμία πόλη να έχει περιμετρικό δακτύλιο εκτός από αυτές που έχουν ένα κομμάτι περιφερειακού, οι Σέρρες για παράδειγμα έχουν ένα κομμάτι περίπου στο 30% του κύκλου των. Ελάχιστες πόλεις έχουν περιμετρικό δακτύλιο, ενώ αντίθετα σε πολλά σημεία της Ευρώπης τέτοιοι περιφερειακοί δακτύλιοι είναι προϋπόθεση επιβίωσης και λειτουργίας.
Έτσι μπορεί ν’αλλάξει όλο το κυκλοφοριακό σύστημα και να αναπροσαρμοστεί σ’αυτά τα νέα δεδομένα. Στις περιοχές που θα γίνουν οι σήραγγες, τα πλάτη θα πρέπει να είναι τέτοια, που να μην οδηγήσουν στην ανορθοδοξία του απραγματοποίητου και να μην φθάσουμε στο σημείο το άριστο να γίνει ο χειρότερος εχθρός του καλού.
Άρα θέλουμε ένα έργο που να είναι υλοποιήσιμο. Οι διελεύσεις που θα μπορεί να δέχεται αυτός ο δρόμος θα είναι πολλές δεκάδες χιλιάδες την ημέρα….».
Ο Νομάρχης είπε ότι δεν θίγεται καμία είσοδος, αντίθετα ενισχύεται η διέλευση από μέσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ