Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην ανακοίνωση μιας ακόμη νέας πρόσκλησης για υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της έναρξης της νέας περιόδου του Επιχειρησιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση 2007-2013».
Ειδικότερα ανακοινώθηκε η πρόσκληση για την πράξη «Ένταξη των παιδιών των παλιννοστούντων και αλλοδαπών και εκπαίδευση μουσουλμανοπαίδων», συνολικού προϋπολογισμού 28.800.000 ευρώ για τα σχολικά έτη 2008-2009, 2009-2010 και 2010-2011.
Η πράξη αφορά την προσχολική, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσια, Λύκεια) και στοχεύει στην καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής των μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (παλιννοστούντες, αλλοδαποί, μουσουλμανική μειονότητα Θράκης).
Στo πλαίσιo της πράξης θα χρηματοδοτηθούν οι ακόλουθες ενέργειες:
1. Ενίσχυση των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων, με έμφαση στην προσχολική βαθμίδα και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης:
· Παρεμβάσεις υποστηρικτικού χαρακτήρα σε Φροντιστηριακά Τμήματα και Τάξεις Υποδοχής (κατ΄ ελάχιστον 1.400 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 400 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας καθώς και για τα μαθήματα εκείνα που παρουσιάζουν ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες για τους μαθητές της ομάδας στόχου, με έμφαση στη βελτίωση του μαθησιακού επιπέδου των παιδιών και της ελληνογλωσσίας τους.
· Λειτουργία Μονάδων Στήριξης του Προγράμματος και Εισαγωγής των Αλλόγλωσσων Μαθητών στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα σε συγκεκριμένα αστικά κέντρα ανά την Ελλάδα εκτός της σχολικής μονάδας.
· Λειτουργία θερινών τμημάτων προ-γυμνασιακής εκπαίδευσης για παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και θα συνεχίσουν στο γυμνάσιο ή μετακινούνται από το μειονοτικό στο δημόσιο σχολείο.
· Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ειδικότερα στις περιοχές που διαβιεί η μουσουλμανική μειονότητα λειτουργία 10 μόνιμα εγκατεστημένων και κινητών Κέντρων Στήριξης της Παιδείας Mουσουλμανοπαίδων (ΚΕΣΠαιΜ). Τα KEΣΠαιM θα παρέχουν:
o μαθήματα ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών & ηλεκτρονικών υπολογιστών σε μαθητές και μαθήτριες
o δυνατότητα δανεισμού εκπαιδευτικού υλικού και βιβλίων
o δυνατότητα παιδαγωγικής συμβουλευτικής προς εκπαιδευτικούς
o δυνατότητα χρήσης υπολογιστών και εισόδου στο διαδίκτυο σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς
o δυνατότητα κάθε είδους ενημέρωσης και συμβουλευτικής προς γονείς
o ψυχοκοινωνική συμβουλευτική προς εκπαιδευτικούς και γονείς
2. Δημιουργία δικτύων συνεργατών για εποπτεία σε περιοχές συγκέντρωσης του μαθητικού πληθυσμού – στόχου. Στόχος της δράσης αποτελεί η διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς και μεταξύ των σχολείων εφαρμογής του Προγράμματος.
3. Αξιολόγηση και αναπαραγωγή διδακτικού και επιμορφωτικού υλικού.
4. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, συμβουλευτικών και διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
5. Παρεμβάσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στις τοπικές κοινωνίες, για αύξηση της αποδοχής και της διεισδυτικότητας του προγράμματος.
6. Λοιπές υποστηρικτικές ενέργειες (Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων ανατροφοδοτικού τύπου για την εκτίμηση της συνολικής πορείας της γλωσσικής, πολιτισμικής και εκπαιδευτικής ένταξης των μαθητών με γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, ανίχνευση και ανάλυση των οικονομικών, πολιτισμικών, κοινωνικών και ιδεολογικών παραμέτρων που επιβραδύνουν το ρυθμό υλοποίησης της σχολικής ένταξης των μαθητών της ομάδας στόχου, ανάπτυξη διακρατικών συνεργασιών με ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς φορείς του εξωτερικού)
Από το πρόγραμμα αναμένεται να ωφεληθούν περίπου 15.000 μαθητές με μεταναστευτική και μειονοτική προέλευση.
Ο υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης δήλωσε σχετικά: «Η Ελληνική Πολιτεία και το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κάνει πράξη την ανοικτή εκπαίδευση, η οποία διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Στο πλαίσιο της ανθρωποκεντρικής πολιτικής μας δημιουργούμε τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά των παλιννοστούντων ομογενών, παιδιά οικονομικών μεταναστών και άλλων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, καθώς και τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, να απολαύσουν ίσες ευκαιρίες και αφού αποκτήσουν τα απαιτούμενα προσόντα μέσα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα να διασφαλίσουν τις ίδιες προοπτικές ένταξης στην κοινωνία και την αγορά εργασίας.
Αυτή η πολιτική αναδεικνύει και τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αλλά και διαμορφώνει ένα σύγχρονο μοντέλο εκπαιδευτικής πολιτικής που μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και προς τις γειτονικές χώρες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ