Βρυξέλλες, 6 Φεβρουαρίου 2009
Σειρά προτάσεων για τη βελτίωση του κλάδου της κτηνοτροφίας έκανε ο ευρωβουλευτής Γιάννης Γκλαβάκης μιλώντας στην Έκθεση Zootechnia στη Θεσσαλονίκη. Μεταξύ των ομιλητών ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ Κ. Κιλτίδης και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΑΤ κ. Κ Σκιαδάς.
Ειδικότερα ο κ Γκλαβάκης πρότεινε τα εξής:
Θέσπιση ενός νέου περιβαλλοντικού προγράμματος ενίσχυσης της κτηνοτροφίας το οποίο α) θα χρηματοδοτείται άμεσα από κοινοτικές πιστώσεις ή β) θα συγχρηματοδοτείται από την Ένωση και τις εθνικές κυβερνήσεις, προκειμένου να τεθεί τέλος στη μείωση της παραγωγής· οι χρηματοδοτήσεις αυτές θα συναρτώνται με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα που συνδέονται με τη διατήρηση της παραγωγής καθώς και με την πρόοδο που σημειώνεται από ποιοτική και τεχνική άποψη στις ζώνες παραγωγής.
Ανάλυση της διαθεσιμότητας και της χρησιμοποίησης μη χρησιμοποιηθέντων πόρων στο πλαίσιο του πρώτου και του δεύτερου πυλώνα της ΚΓΠ, με στόχο την αναδιάθεση των πιστώσεων αυτών υπέρ του τομέα της κτηνοτροφίας
Ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής για την υγεία των ζώων που θα ενισχύσει τους μηχανισμούς προστασίας και την ετοιμότητά της ενόψει τυχόν εκδήλωσης νέων επιζωοτιών·
Έμφαση στην ποιότητα της κοινοτικής παραγωγής. Ζητείται ετικέτα που να αναδεικνύει και να κάνει ανταγωνιστικότερο το προϊόν μας έναντι των άλλων. Προτεραιότητα είναι η υποχρεωτική σήμανση της χώρας προέλευσης του κρέατος. Ως τώρα το καθεστώς είναι προαιρετικό και εφαρμόζεται σε πολύ λίγες περιπτώσεις. Επιπλέον ζητείται η υποχρεωτική αναγραφή της χώρας προέλευσης και των κρεάτων που εισάγονται από τρίτες χώρες. Ο ρόλος των αρμόδιων αρχών είναι πολύ σημαντικός ώστε να αποφεύγεται η παραπλάνηση των καταναλωτών από ορισμένους επιτήδειους παραγωγούς και προμηθευτές.
Μέτρα προώθησης (marketing) των προϊόντων μας. Ζητούνται μέτρα προώθησης που θα στοχεύουν όχι μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και στις τρίτες χώρες, ιδιαίτερα στην περίπτωση των τυριών μας. Υπάρχουν πολλά προγράμματα για την υλοποίηση διαφημιστικών εκστρατειών με τις οποίες προβάλλονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προϊόντων μας, ιδιαίτερα των βιολογικών και αυτών που προστατεύονται από ονομασίες προέλευσης.
Καλύτερη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων. Πολλές από τις ανωτέρω ενέργειες συνεπάγονται κάποιο κόστος. Η χώρα μας είναι από τις ευνοημένες της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και έχουν διατεθεί στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια σημαντικά ποσά για την ενίσχυση τους. Το ζητούμενο είναι πώς θα αξιοποιηθούν τα χρήματα αυτά που χρόνο με το χρόνο θα μειώνονται.
Ο ευρωβουλευτής κ Γκλαβάκης υπογράμμισε ότι μια επίσης σημαντική πρόκληση για τη γεωργία είναι οι ανερχόμενες παραγωγικές δυνάμεις. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν ανερχόμενες δυνάμεις στη αγροτική παραγωγή οι οποίες εισέρχονται δυναμικά στη διεθνή αγορά. Για παράδειγμα, χώρες που δεν είχαν αξιόλογη παραγωγή ελαιολάδου, όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Αργεντινή, ακόμη και η Κίνα, διεκδικούν πλέον μερίδιο στις ίδιες αγορές που θέλουμε να διεισδύσουμε κι εμείς. Το ίδιο ισχύει και για το κρέας και πολλούς άλλους τομείς της γεωργία. Από τη στιγμή που τηρούνται οι υγειονομικές προϋποθέσεις για την εισαγωγή των προϊόντων στην κοινοτική αγορά δεν μπορεί να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους εκτός βέβαια και αν έχει προκύψει κάποιο διατροφικό σκάνδαλο και εγείρεται θέμα δημοσίας υγείας.
΄΄Η μόνη διέξοδος είναι να κάνουμε τα προϊόντα μας περισσότερο ανταγωνιστικά. Να εκμεταλλευτούμε και να προβάλλουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από την ποιότητα τους. Οι ευρωπαίοι γεωργοί συμμορφώνονται με τόσους πολλούς κανόνες όσον φορά στην διαδικασία παραγωγής όσο κανείς άλλος αγρότης τρίτης χώρας. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Κομισιόν έχε αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες για την ανάδειξη των προϊόντων μας, όπως την "Πράσινη Βίβλο" με την οποία προσπαθούμε να αναδείξουμε τα προϊόντα μας σε σχέση με τα εισαγόμενα. Ο άσσος στο μανίκι μας είναι η ποιοτική υπεροχή των αγροτικών μας προϊόντων και αυτό πρέπει να αξιοποιήσουμε. Παράλληλα πρέπει να συμμετέχουμε σε όσο το δυνατόν περισσότερα προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων ώστε να κάνουμε τα προϊόντα μας ευρύτερα γνωστά. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο συνεχώς εγκρίνονται συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα είτε για την προώθηση π.χ. φρούτων στα σχολεία είτε για ενημερωτικές εκστρατείες σε τρίτες χώρες. Αυτές αποτελούν ευκαιρίες που ανοίγουν εμπορικούς δρόμους για τους παραγωγούς μας και πρέπει οι οργανώσεις των παραγωγών να δώσουν δυναμικό παρόν΄΄ ολοκληρώνει ο έλληνας ευρωβουλευτής.
Σειρά προτάσεων για τη βελτίωση του κλάδου της κτηνοτροφίας έκανε ο ευρωβουλευτής Γιάννης Γκλαβάκης μιλώντας στην Έκθεση Zootechnia στη Θεσσαλονίκη. Μεταξύ των ομιλητών ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ Κ. Κιλτίδης και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΑΤ κ. Κ Σκιαδάς.
Ειδικότερα ο κ Γκλαβάκης πρότεινε τα εξής:
Θέσπιση ενός νέου περιβαλλοντικού προγράμματος ενίσχυσης της κτηνοτροφίας το οποίο α) θα χρηματοδοτείται άμεσα από κοινοτικές πιστώσεις ή β) θα συγχρηματοδοτείται από την Ένωση και τις εθνικές κυβερνήσεις, προκειμένου να τεθεί τέλος στη μείωση της παραγωγής· οι χρηματοδοτήσεις αυτές θα συναρτώνται με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα που συνδέονται με τη διατήρηση της παραγωγής καθώς και με την πρόοδο που σημειώνεται από ποιοτική και τεχνική άποψη στις ζώνες παραγωγής.
Ανάλυση της διαθεσιμότητας και της χρησιμοποίησης μη χρησιμοποιηθέντων πόρων στο πλαίσιο του πρώτου και του δεύτερου πυλώνα της ΚΓΠ, με στόχο την αναδιάθεση των πιστώσεων αυτών υπέρ του τομέα της κτηνοτροφίας
Ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής για την υγεία των ζώων που θα ενισχύσει τους μηχανισμούς προστασίας και την ετοιμότητά της ενόψει τυχόν εκδήλωσης νέων επιζωοτιών·
Έμφαση στην ποιότητα της κοινοτικής παραγωγής. Ζητείται ετικέτα που να αναδεικνύει και να κάνει ανταγωνιστικότερο το προϊόν μας έναντι των άλλων. Προτεραιότητα είναι η υποχρεωτική σήμανση της χώρας προέλευσης του κρέατος. Ως τώρα το καθεστώς είναι προαιρετικό και εφαρμόζεται σε πολύ λίγες περιπτώσεις. Επιπλέον ζητείται η υποχρεωτική αναγραφή της χώρας προέλευσης και των κρεάτων που εισάγονται από τρίτες χώρες. Ο ρόλος των αρμόδιων αρχών είναι πολύ σημαντικός ώστε να αποφεύγεται η παραπλάνηση των καταναλωτών από ορισμένους επιτήδειους παραγωγούς και προμηθευτές.
Μέτρα προώθησης (marketing) των προϊόντων μας. Ζητούνται μέτρα προώθησης που θα στοχεύουν όχι μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και στις τρίτες χώρες, ιδιαίτερα στην περίπτωση των τυριών μας. Υπάρχουν πολλά προγράμματα για την υλοποίηση διαφημιστικών εκστρατειών με τις οποίες προβάλλονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προϊόντων μας, ιδιαίτερα των βιολογικών και αυτών που προστατεύονται από ονομασίες προέλευσης.
Καλύτερη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων. Πολλές από τις ανωτέρω ενέργειες συνεπάγονται κάποιο κόστος. Η χώρα μας είναι από τις ευνοημένες της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και έχουν διατεθεί στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια σημαντικά ποσά για την ενίσχυση τους. Το ζητούμενο είναι πώς θα αξιοποιηθούν τα χρήματα αυτά που χρόνο με το χρόνο θα μειώνονται.
Ο ευρωβουλευτής κ Γκλαβάκης υπογράμμισε ότι μια επίσης σημαντική πρόκληση για τη γεωργία είναι οι ανερχόμενες παραγωγικές δυνάμεις. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν ανερχόμενες δυνάμεις στη αγροτική παραγωγή οι οποίες εισέρχονται δυναμικά στη διεθνή αγορά. Για παράδειγμα, χώρες που δεν είχαν αξιόλογη παραγωγή ελαιολάδου, όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Αργεντινή, ακόμη και η Κίνα, διεκδικούν πλέον μερίδιο στις ίδιες αγορές που θέλουμε να διεισδύσουμε κι εμείς. Το ίδιο ισχύει και για το κρέας και πολλούς άλλους τομείς της γεωργία. Από τη στιγμή που τηρούνται οι υγειονομικές προϋποθέσεις για την εισαγωγή των προϊόντων στην κοινοτική αγορά δεν μπορεί να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους εκτός βέβαια και αν έχει προκύψει κάποιο διατροφικό σκάνδαλο και εγείρεται θέμα δημοσίας υγείας.
΄΄Η μόνη διέξοδος είναι να κάνουμε τα προϊόντα μας περισσότερο ανταγωνιστικά. Να εκμεταλλευτούμε και να προβάλλουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από την ποιότητα τους. Οι ευρωπαίοι γεωργοί συμμορφώνονται με τόσους πολλούς κανόνες όσον φορά στην διαδικασία παραγωγής όσο κανείς άλλος αγρότης τρίτης χώρας. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Κομισιόν έχε αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες για την ανάδειξη των προϊόντων μας, όπως την "Πράσινη Βίβλο" με την οποία προσπαθούμε να αναδείξουμε τα προϊόντα μας σε σχέση με τα εισαγόμενα. Ο άσσος στο μανίκι μας είναι η ποιοτική υπεροχή των αγροτικών μας προϊόντων και αυτό πρέπει να αξιοποιήσουμε. Παράλληλα πρέπει να συμμετέχουμε σε όσο το δυνατόν περισσότερα προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων ώστε να κάνουμε τα προϊόντα μας ευρύτερα γνωστά. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο συνεχώς εγκρίνονται συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα είτε για την προώθηση π.χ. φρούτων στα σχολεία είτε για ενημερωτικές εκστρατείες σε τρίτες χώρες. Αυτές αποτελούν ευκαιρίες που ανοίγουν εμπορικούς δρόμους για τους παραγωγούς μας και πρέπει οι οργανώσεις των παραγωγών να δώσουν δυναμικό παρόν΄΄ ολοκληρώνει ο έλληνας ευρωβουλευτής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ