ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Ε.Ε. ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, συμμετείχε σήμερα στη Σύνοδο του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις Βρυξέλλες.
Ο Υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος της Ευρωβινιέτας, υποστήριξε τη θέση ότι η επιβολή του κόστους κυκλοφοριακής συμφόρησης στα βαρέα φορτηγά οχήματα θα πλήξει περισσότερο τις περιφερειακές χώρες, όπως είναι η Ελλάδα.
Ο Έλληνας Υπουργός τόνισε ότι οι μεταφορείς των περιφερειακών χωρών καλούνται να διανύσουν σημαντικά μεγαλύτερες οδικές αποστάσεις και άρα να επιβαρύνονται περισσότερο, γεγονός που τους καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικούς στην Ευρωπαϊκή αγορά μεταφορών. Για το λόγο αυτό η επιβολή τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα θα πρέπει να λάβει υπόψη της την παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία και να βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές και πολιτικές, οι οποίες αφενός μεν δεν θα μειώνουν την ανταγωνιστικότητα των μεταφορέων όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, αφετέρου δε θα δίδεται εγγύηση στους χρήστες των οδικών υποδομών ότι τα χρήματά τους θα επενδυθούν για την ανάπτυξη και βελτίωση των μεταφορών. Παρόμοια θέση με την Ελληνική υποστήριξαν οι Υπουργοί όλων των περιφερειακών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. υιοθέτησε τα εξής:
- Απόφαση για την οργάνωση του χρόνου εργασίας των εκτελούντων οδικές μεταφορικές δραστηριότητες, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνονται οι αυτοαπασχολούμενοι, θέση που υποστήριξε και η χώρα μας.
Στο θέμα της νυχτερινής εργασίας, ο Έλληνας Υπουργός επέμεινε στη θέση για μη μεταβολή του ορισμού της νυχτερινής εργασίας, καταθέτοντας και σχετική Δήλωση.
- Σχέδιο Συμπερασμάτων που προωθεί Σχέδιο Δράσης για την εφαρμογή των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Το Σχέδιο Δράσης προβλέπει συγκεκριμένους τομείς προτεραιότητας για ανάληψη δράσης σε κοινοτικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, προβλέπει την ανάπτυξη των συστημάτων αυτών στον τομέα των οδικών μεταφορών, με τρόπο ο οποίος θα διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα και με τους υπόλοιπους τρόπους μεταφορών.
- Σχέδιο Απόφασης και Ψήφισμα για την έγκριση του Ευρωπαϊκού Γενικού Προγράμματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (ATM Master Plan), στο πλαίσιο του προγράμματος SESAR.
Το SESAR είναι το πρόγραμμα για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας και συνιστά τον τεχνολογικό πυλώνα της πολιτικής για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό. Η εφαρμογή του προγράμματος θα καταστήσει δυνατή, μέχρι το 2020, την ασφαλή, αειφόρο και οικονομικά αποδοτική διεκπεραίωση εναέριας κυκλοφορίας διπλάσιας από τη σημερινή.
- Απόφαση για την υπογραφή συμφωνίας αεροπορικών μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Καναδά, κατά το πρότυπο της σχετικής Συμφωνίας με τις Η.Π.Α.
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, συμμετείχε σήμερα στη Σύνοδο του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις Βρυξέλλες.
Ο Υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος της Ευρωβινιέτας, υποστήριξε τη θέση ότι η επιβολή του κόστους κυκλοφοριακής συμφόρησης στα βαρέα φορτηγά οχήματα θα πλήξει περισσότερο τις περιφερειακές χώρες, όπως είναι η Ελλάδα.
Ο Έλληνας Υπουργός τόνισε ότι οι μεταφορείς των περιφερειακών χωρών καλούνται να διανύσουν σημαντικά μεγαλύτερες οδικές αποστάσεις και άρα να επιβαρύνονται περισσότερο, γεγονός που τους καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικούς στην Ευρωπαϊκή αγορά μεταφορών. Για το λόγο αυτό η επιβολή τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα θα πρέπει να λάβει υπόψη της την παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία και να βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές και πολιτικές, οι οποίες αφενός μεν δεν θα μειώνουν την ανταγωνιστικότητα των μεταφορέων όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, αφετέρου δε θα δίδεται εγγύηση στους χρήστες των οδικών υποδομών ότι τα χρήματά τους θα επενδυθούν για την ανάπτυξη και βελτίωση των μεταφορών. Παρόμοια θέση με την Ελληνική υποστήριξαν οι Υπουργοί όλων των περιφερειακών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. υιοθέτησε τα εξής:
- Απόφαση για την οργάνωση του χρόνου εργασίας των εκτελούντων οδικές μεταφορικές δραστηριότητες, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνονται οι αυτοαπασχολούμενοι, θέση που υποστήριξε και η χώρα μας.
Στο θέμα της νυχτερινής εργασίας, ο Έλληνας Υπουργός επέμεινε στη θέση για μη μεταβολή του ορισμού της νυχτερινής εργασίας, καταθέτοντας και σχετική Δήλωση.
- Σχέδιο Συμπερασμάτων που προωθεί Σχέδιο Δράσης για την εφαρμογή των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Το Σχέδιο Δράσης προβλέπει συγκεκριμένους τομείς προτεραιότητας για ανάληψη δράσης σε κοινοτικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, προβλέπει την ανάπτυξη των συστημάτων αυτών στον τομέα των οδικών μεταφορών, με τρόπο ο οποίος θα διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα και με τους υπόλοιπους τρόπους μεταφορών.
- Σχέδιο Απόφασης και Ψήφισμα για την έγκριση του Ευρωπαϊκού Γενικού Προγράμματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (ATM Master Plan), στο πλαίσιο του προγράμματος SESAR.
Το SESAR είναι το πρόγραμμα για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας και συνιστά τον τεχνολογικό πυλώνα της πολιτικής για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό. Η εφαρμογή του προγράμματος θα καταστήσει δυνατή, μέχρι το 2020, την ασφαλή, αειφόρο και οικονομικά αποδοτική διεκπεραίωση εναέριας κυκλοφορίας διπλάσιας από τη σημερινή.
- Απόφαση για την υπογραφή συμφωνίας αεροπορικών μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Καναδά, κατά το πρότυπο της σχετικής Συμφωνίας με τις Η.Π.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ