Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2008

Εισαγγελική παρέμβαση για τις καταλήψεις

Εισαγγελική παρέμβαση προκάλεσαν οι καταλήψεις σχολείων στη Θεσσαλονίκη και την Καρδίτσα. Με έγγραφο του ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ενημερώνει τους καταληψίες μαθητές και τους γονείς τους πως η συμπεριφορά τους συνιστά ποινικό αδίκημα. Προς τους καταληψίες μαθητές, αναφέρει πως οι πράξεις τους στοιχειοθετούν ποινικό αδίκημα για διακοπή και διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής δημόσιας υπηρεσίας, ενώ παράλληλα προειδοποιεί τους γονείς πως η στάση τους να μην αποτρέπουν τους μαθητές από τις καταλήψεις αποτελεί ποινικό αδίκημα παραμέλησης εποπτείας ανηλίκων. Επίσης με το ίδιο έγγραφο καλεί τους διευθυντές και τους καθηγητές των σχολείων, καθώς και τους προέδρους των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, να καταστήσουν σαφές το παιδαγωγικό τους έργο και ρόλο, "ώστε να μην απαιτηθεί η δρομολόγηση ποινικών διαδικασιών για την επίλυση του προβλήματος, που συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων, όπως προβλέπει ο νόμος". "Η κατάληψη είναι παράνομη πράξη. Ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε κατάληψη, καθότι θα δικαιολογούσαμε παράνομη πράξη", δήλωσε σήμερα σε ρητό τόνο από τη Ρόδο, όπου βρέθηκε για να παραστεί σε ημερίδα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Πλατής. Χθες βράδυ επεισόδιο σημειώθηκε έξω από το Βενετόκλειο Λύκειο της Ρόδου, όταν ομάδα περίπου 50 ατόμων επιχείρησε να καταλάβει το σχολείο με αποτέλεσμα να συλληφθούν τρεις νεαροί, δύο εκ των οποίων μαθητές, ηλικίας 16,17 και 18 ετών, σε βάρος των οποίων ασκήθηκαν ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος. Ο ένας εκ των συλληφθέντων φέρεται να εκσφενδόνισε στο προαύλιο χώρο του σχολικού συγκροτήματος μια μολότοφ ενώ οι άλλοι δύο φέρονται να παρείχαν άμεση συνδρομή στην πράξη του. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι τρεις αρνούνται πως έχουν οποιαδήποτε ανάμιξη στην υπόθεση. Το Βενετόκλειο είναι το μόνο Λύκειο που δεν έχει καταληφθεί στην πόλη της Ρόδου. Όπως λέει το Υπουργείο, τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη είναι 180 σε όλη την Ελλάδα, όμως η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για 300. Τα αιτήματα ποικίλουν από σχολείο σε σχολείο με κοινό τόπο τη συντήρηση των κτιρίων τις ελλείψεις σε καθηγητές και τις συμπτύξεις τμημάτων.
Λύση μέσα από τα Σχολικά Συμβούλια
Πάντως, το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους διευθυντές των σχολείων να επιλύουν τα θέματα με διάλογο, κρίνοντας πως διέξοδος μπορεί να δοθεί με την ενεργοποίηση του Σχολικού Συμβουλίου, ζητεί όμως να αποδίδονται ευθύνες σε περιπτώσεις καταστροφών. Το Σχολικό Συμβούλιο είναι θεσμοθετημένο με νόμο του Κράτους και σε αυτό λαμβάνουν μέρος, ο Σύλλογος των καθηγητών, ο Σύλλογος των γονέων και εκπρόσωπος του Δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου με επικεφαλής τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας. "Θεωρούμε ότι η συζήτηση μέσα σε ένα τέτοιο, θεσμικά οργανωμένο, πλαίσιο διυλίζει τις αποφάσεις τις ακραίες και οπωσδήποτε λύνει προβλήματα. Γιατί, εφόσον είναι εκπρόσωπος και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μέσα σ’ αυτό το Σχολικό Συμβούλιο, πολλά θέματα τα οποία έχουν σχέση με την κτηριολογική κατάσταση ή συντήρηση των σχολείων και αποτελούν αιτήματα των παιδιών, λύνονται επιτόπου", είπε. Υπογράμμισε ότι οι καταλήψεις, από πλευράς των στελεχών της εκπαίδευσης, αντιμετωπίζονται στη βάση τους, με την έννοια "αίτημα προς αίτημα". Τέλος έστειλε μήνυμα προς τους καταληψίες μαθητές ότι κάθε ημέρα που χάνεται θα αναπληρωθεί, ακόμη κι αν χρειαστεί να κάνουν μαθήματα το Σάββατο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ